Veel gestelde vragen uitvoering

Waarom werken jullie niet in bewoonde woningen?

Wij hebben ons proces helemaal ingesteld op werken in nieuwbouw. Dit heeft raakvlakken met het opstellen van de offerte, met aansprakelijkheid bij schade en met de uitvoering. Bij nieuwbouw hoeft er geen rekening te worden gehouden met aanwezigheid van personen en/of buren. Voor werken in bestaande woningen kunt u het beste een plaatselijke schilder benaderen die gewend is om daarmee om te gaan.

Waarom kan er geen vloer geleverd worden en in het midden van de kamers worden gezet?

Om het werk veilig, netjes en binnen de tijd uit te kunnen voeren is het belangrijk dat de ruimtes leeg zijn. Voor het sausen hebben we een afstand tot de muur nodig om te kunnen bewegen met de sausstok.

Waarom moeten we de kleuren drie weken van tevoren aangeven?

In verband met de bestelling en voorbereiding van het werk en om misverstanden te voorkomen willen we alles op papier hebben staan voordat we beginnen.

Waarom kan er niet gelijktijdig aan de badkamer gewerkt worden?

Het installeren van een badkamer brengt veel materialen en disciplines en stof met zich mee. De tegels liggen in een slaapkamer, het sanitair en een ander en het gereedschap weer in een ander kamer. De overloop wordt gebruikt om te lopen en om de tegels te snijden. In verband met veiligheid en om elkaar niet in de weg te lopen is het niet bespreekbaar dat er gelijktijdig met onze werkzaamheden een badkamer wordt geïnstalleerd.

Kunnen jullie na oplevering snel starten, want jullie zijn de eersten?

Bij tijdige opdracht houden we rekening met het werk en gaan we ervan uit dat u ons goed op de hoogte houdt van realistische wijzigingen in de prognose. We houden altijd een einddatum aan en nemen geen werk aan als we denken dat we het werk niet klaar kunnen maken.

Wordt er ook gewerkt tijdens de bouwvakantie en kerstvakantie?

Omdat we personeel hebben die geen kinderen meer thuis hebben of nog geen kinderen hebben nemen ze vaak vakantie buiten het (dure) hoogseizoen. We werken dan wel, maar met mindere bezetting. Tussen kerst en oud en nieuw zijn we altijd gesloten.

Waarom kan er geen vloer liggen als we hem zelf afdekken?

Onze offerte is gebaseerd op een leeg huis zonder vloer, dus geen kans op schade. Mocht u ervoor kiezen om de vloer te laten leggen en af te dekken, dan is er een prijsverhoging van toepassing zodat eventuele schade gedekt kan worden. Het aanbrengen van een vloer voor de wanden uit is niet handig. De schade aan een vloer is altijd hoger dan schade aan de wanden.

Waarom moeten we 7 kostbare dagen reserveren terwijl er niet alle dagen wordt gewerkt?

Veelal krijgen onze klanten pas drie weken van tevoren te horen wanneer de sleuteloverdacht is. Dan zijn wij vaak de eerste partij die aan de slag gaat. Mensen verwachten dan ook dat we er zijn en klaar zijn voordat de vloer komt, ook als de oplevering 5 keer is uitgesteld. Uitloop is vaak niet bespreekbaar. Doordat de definitieve datum pas laat bekend is en we vaak moeten schuiven hebben we enige speelruimte nodig. Als een paar huizen naar achteren verplaatst wordt ontstaat er een gat. Dan gaan we met meer mensen het werk wat op de planning staat klaar maken, logisch dat het dan sneller gaat en we moeten onze mensen aan de gang houden. Hebben we een ophoping van werk door verplaatsingen, dan gaan we met zo min mogelijk mensen gelijktijdig aan het werk waardoor de doorlooptijd langer wordt. We kunnen pas kort van tevoren uitspraken doen over de datum dat het werk gereed is, maar de einddatum is altijd bepalend.

Kunnen jullie eerst 1 ruimte ( bijv, begane grond afmaken), zodat de keuken geplaatst kan worden beneden en jullie boven verder kunnen gaan?

Nee, helaas is dat niet mogelijk.

Ik kan niet bij de oplevering zijn, kan het een ander keer?

Dat kan, maar daar zijn wel kosten aan verbonden. In de calculatie hebben we rekening gehouden met opleveren terwijl we er zijn. We hebben dan de kwasten nat en zijn aanwezig. Terugkomen en alles weer uitpakken hebben we niet berekend. We geven bij start een verwachting wanneer het werk klaar is en bellen op de dag zelf een uur van tevoren. Bij het afspreken van een tijdstip ver van tevoren kan het zijn dat onder druk van moeten opleveren de verkeerde beslissingen worden gemaakt.

Waarom komen jullie niet terug voor zaken die ons achteraf pas zijn opgevallen?

We willen hiermee voorkomen dat er iemand komt opleveren die alles best vindt en dat diegene dan door de partner ’s avonds wordt terechtgewezen op kleinigheden. We vragen altijd degene met het meest kritische oog de oplevering te laten doen. Bent u perfectionistisch ingesteld en weet u dat van uzelf? Geef dat van tevoren aan en niet achteraf. We leveren ons werk af nadat wij het zelf hebben gecontroleerd conform de geldende maatstaven, maar het blijft net als alle ambachtelijke vakken mensenwerk.

Waarom valt en kreukel of scheur op een diletatie of waar twee verschillende materialen bij elkaar komen niet onder garantie?

Dit zijn gevolgen van de bouwconstructie waar we geen grip op hebben. Het materiaal is krimpscheur overbruggend maar kan geen muren bij elkaar houden.

Zijn jullie aangesloten bij een brancheorganisatie?

Wij zijn een CBW erkend bedrijf. We vinden geen aansluiting bij NOA of onderhoud.nl omdat we alleen behangen in opdracht van particulieren. CBW is ingesteld op alles wat met wonen te maken heeft en heeft een prima klachtenregeling.

Kunnen jullie ook plafonds afwerken?

Dat kunnen we zeker. We werken hiervoor samen met een vaste stukadoor; het sausen verzorgen we zelf. Zo heeft u deze werkzaamheden gecombineerd en geen zorgen over de planning.

Is het mogelijk om de schuine delen (dakkap) op de zolder af te werken met Easy Stuc/renovlies?

Wanneer er op de kap vlies wordt aangebracht is de kans op vorming op de plaatnaden erg groot. Daarom kiezen we ervoor om de gaatjes te plamuren en de kap te sausen.